donderdag 5 november 2015

Thema : Heksen

Prentenboek in de kijker : "Kom maar op mijn bezem"



Verhaal met het 3koppige monster reconstrueren.


het 1ste leerjaar op bezoek. Dan mag de heksenwinkel natuurlijk open!
Kopen en verkopen van mmmmmmm  spinnen, ratten, giftige paddestoelen, ......

Wendy en Ryan in actie aan de verteltafel.

Knutselen, schilderen, tekenen, kleuren volgens cijferlegende,
 bereiden van heksensoep volgens een recept, ....



De Heks van Dovenetel (lied)

De heks van Dovenetel
die roerde in een ketel
Ze kookte pap van heksengras
                                                waar de heks zo dol op was.                                              
 
Wiedewiedewiet, wiedewiedewiet,
heksenpap die lust ik niet (2x)

De heks van Dovenetel
die roerde in een ketel
Ze kookte soep van varkensleer,
 zeven borden en nog meer.
 
Wiedewiedewiet, wiedewiedewiet,
heksensoep die lust ik niet (2x)

De heks van Dovenetel
die roerde in een ketel
Ze kookte jam van vliegezwam,
                           deed het op haar boterham .                         
 
Wiedewiedewiet, wiedewiedewiet,]
heksenjam die lust ik niet (2x)

http://webkruidenier.nl/c/15-category/chinese-thee.jpg

De heks van Dovenetel
die roerde in een ketel
Ze kookte thee van slangekruid,
oh, wat vies zag dat eruit.
 
Wiedewiedewiet, wiedewiedewiet,
heksenthee die lust ik niet (2x)
 
 
 

 

Ik ben de heks ! (versje)
 Ik ben de heks op de bezemsteel,
Ik woon in het zwarte spookkasteel,
       Met mijn kat en mijn spin.         
En een wrat op mijn kin.
Ik tover, ik tover zoveel als ik wil.  

k Maak iedereen bang, vooral als ik gil.       (ieieieieie)

 
 
 
 

 
 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten